Geoblog.pl    PiotrQ    Podróże    Przez cztery stolice do słońca o północy i zadumy w oknie nad fiordem.    Wzdłuż jeziora Wetter

Wzdłuż jeziora Wetter

Szwecja
Szwecja, Gränna

Do wieczora (była 13:00) mieliśmy pokonać jeszcze ok. 500 km. Na szczęście cała trasa to szwedzkie autostrady z prędkością przelotową ok. 110 km/h, więc nie było niepokoju o nasz plan. Po drodze przez urocze lasy i malownicze wzgórza mieliśmy mijać jedno z największych jezior Szwecji (i Europy), znane z lekcji geografii jezioro Wetter o powierzchni 1893 km2 i długości ponad 120 km. Droga biegnąca przy samym brzegu jeziora na dość wysokiej skarpie pozwalała na podziwianie wspaniałej panoramy. Tak pięknej, że gdy wspięliśmy się jeszcze wyżej, postanowiliśmy bez względu na wszystko, zatrzymać się w przydrożnym zajeździe i jedząc obiad podziwiać dalej. W miejscowości Gränna, a właściwie całkiem nad nią, w eleganckim zajeździe z hotelem (Hotel Gyllene Uttern, S-563 92 Gränna), na werandzie widokowej zjedliśmy super obiad i poczuliśmy się jak angielskim filmie z wyższych sfer. Tylko nasze podróżne stroje nie pasowały do tej atmosfery – olejne portrety na ścianach, zbroje rycerskie w kątach, kelnerzy i kelnerki na każde skinienie dolewający herbatę lub podający pyszny szwedzki chleb. Warto było, a w końcu to przecież imieniny Piotra. Tak zeszły nam kolejne kwadranse, że dopiero ok. 17:45 wsiedliśmy do samochodu i zaczęliśmy gonić drogę. Do hotelu było jeszcze 270 km.