Geoblog.pl    PiotrQ    Podróże    Przez cztery stolice do słońca o północy i zadumy w oknie nad fiordem.    Camping nad potokiem

Camping nad potokiem

Norwegia
Norwegia, Rokland

A zjazd to dopiero się zaczął. Przyzwyczajeni dotychczas do dużej przestrzeni wokół i drogi, na której spokojnie mijały się duże samochody, wjechaliśmy na normalną w Norwegii drogę. Wśród wysokich skał, z nachyleniem ponad 10%, przyczepioną do urwiska i wąską tak, że co około sto metrów (albo przed częstymi zakrętami) były mijanki. W dole płynęły rwące strumienie, a nisko stojące słońce oświetlało tylko szczyty nad nami. W taki karkołomny sposób przywitaliśmy się z Norwegią. Nadzieja na to, że to tylko drogi krajowe są takie, prysła po kilkunastu minutach. Dojechaliśmy do międzynarodowej E6, biegnącej z południa półwyspu Skandynawskiego przez Szwecję, Oslo i całą Norwegię aż do granicy z Rosją. Droga była równie wąska, o tyle, że nie biegła wzdłuż urwiska, a mijanki były nie potrzebne, bo było coś w formie pobocza. Trochę zmęczeni i delikatnie zestresowanidotarliśmy do Nordnes Camp & Bygdesenter (N-8255 Røkland – http://www.nordnescamp.no/) gdzie mieliśmy zarezerwowany domek. Cena norweska – 595 NOK za noc, ale niestety nic lepszego nie udało mi się przez internet znaleźć. Najbliższy hotel był około 100 km dalej na północ w Bodo. Warunki okazały się dość ekstremalne, zwłaszcza po dotychczasowych noclegach w niezłych turystycznych hotelach. Mimo połamanych szczebelków w łóżku (zresztą wymienionych błyskawicznie po pierwszym zgłoszeniu) i braku prysznica w domku (jak to na kempingu bywa) pomyśleliśmy „Nic to” i 10 m2 do przenocowania wystarczyło. Pogoda była piękna. Choć dochodziła 22:00 słońce świeciło ostro. Przejrzyste, czyste powietrze i przepiękna okolica w kotlinie nad rzeką nastrajały do spaceru z aparatami fotograficznymi i kamerą.