Geoblog.pl    PiotrQ    Podróże    Przez cztery stolice do słońca o północy i zadumy w oknie nad fiordem.    Najdłuższy tunel Europy

Najdłuższy tunel Europy

Norwegia
Norwegia, Lærdalstunnelen

Teraz zawróciliśmy już drogą 5 i kolejno E16 do najdłuższego tunelu na świecie, Lærdalstunnelen, mającego 24,5 kilometra długości. Aby przejazd nie był monotonny, co ok. 8 km wykuto w skale ogromne groty-sale, podświetlone w kolorach nieba i lasu, w których znużone oczy mogą na chwilę odpocząć od jednostajnego rytmu lamp oświetlających tunel. Dla Małgosi, nie lubiącej bardzo zamkniętych pomieszczeń, było to nie lada wyzwanie, ale każdy już kolejny tunel na naszej trasie nie robił na niej większego wrażenia. Wszystkie były przecież krótsze ☺, choć jeszcze tego samego dnia przejechaliśmy Flenjatunnelen (6 km), Gudvangatunnelen (11,5 km) i składający się z dwóch kawałków tunel pod przełęczą Stelheim (2,5 km).

kamilos
kamilos - 2009-09-28 19:09
witam.także podróżowałem przez ten tunel.niesamowite wrażenie.podświetlane na niebiesko i zielono groty wyglądają wspaniale.sam wyjazd z tubelu to jak początek czegoś nowego.mija napięcie i poddenerwowanie.pozdrawiam i do zobaczenia za rok w tunelu.

Sandra
Sandra - 2010-08-22 14:42
Niesamowity jest ten tunel. Ulgę w monotonnej jeździe przynoszą właśnie te oświetlone w rożnych kolorach groty. Fajnie nam się nim jechało jednak po czasie przychodzi myśl czy ten tunel kiedyś się w ogóle skończy :P
Pozdrawiam miłośników Norwegii

longina 123
longina 123 - 2010-12-17 08:43
przejezdzalam tymi tunelami i chociaz nie bardzo lubie tunele,te akurat zrobily na mnie ogromne wrazenie.

kerim-mireK
kerim-mireK - 2011-06-20 15:47
Pięknie jest obejżeć ten tunel na zdjęciach,ale być tam to coś innego,ja miałem okazję tam być i polecam wszystkim którzy mają okazję tamtędy wracać do polski.

basia...
basia... - 2011-10-16 11:33
przejezdzalam tym tunelem w sierpniu tego roku..
wrazenie jest niesamowite:-)))
mam klaustrofobie i bardzo boje sie takich tuneli ale wjezdzajac w ten tunel pelny spokoj i opanowanie SUPER!!!!!! naprawde warto wybrac sie na wycieczke i przejechac przez ten tunel . ja to uczynilam chyba z 10 razy hehehe.....

david
david - 2012-02-04 02:37
Bende jechal tym tunelem narazie jezdze takimi do 900 metruw.